2009-01-20

Most mit tehetnék ellene?

Felháborítónak találom az alábbi cikket.

Mától kezdve minden földi és drót nélküli telefontársaság köteles rögzíteni és fél évig tárolni ügyfelei összes hívását, a beszélgetések időtartamát, az előfizető címét, valamint üzeneteit: mikor, kinek, honnan, hová küldött szöveges üzenetet.
A 2008/298-as törvény szerint az emígy rögzített adatokat a telefontársaságok kötelesek az ügyészek rendelkezésére bocsátani (sürgősségi esetben bírói jóváhagyás nélkül is), ha valami bűntény gyanúja merül fel, vagy az uniós tagállamként ránk háruló kötelezettségek teljesítése a tét.
És ez még nem minden: március 15-től a számítógépen folyó levelezésünket és a világhálón való barangolásaink címeit is eltárolják, ezúttal az internetszolgáltatók, vélhetően szintén bűnmegelőzésképpen.

Háromszék
Source

Kurvaélet. S hol marad az intimitásom? Engem hol kérdeztek meg? Ja, hogy nem kérdeztek? És mégis miért nem? (Honnan veszik ezek a hatalmat, hogy lementsék és fél évig tárolják a pinkódomat, amit édesanyám diktál le telefonon, a távol levő szerelmemmel lejátszódó telefonszex show vagy bőgéssel megtüzdelt veszekedésünket? Most ha biztoságban akarom érezni a mondanivalóm teleptizálnom kell, vagy mi az ördög? Borul el az agyam.) Na jó na, ez nincs így. Csak túloztam. Akkor is idegesít. Úgy érzem beletiportak a függetlenségembe.*
Kik ők, hogy ilyen döntéseket hoznak és mit képzelnek magukról? Csak engem háborít fel a dolog?

* Utólagosan belejavítva bárányka igzaságérzetének a hatására.

PS. Ahogy gondolkozom rajta egyre jobban idegesít. Holnap majd azzal jönnek, hogy kötelező a chipet beépítenem a bőrőm alá, amit szatelittel le tudnak követni. Holnapután meg az agyműködésem akarják majd monitorízálni, hogy álmaim lássák, nehogy bűnös képeket generáljon a tudatalattim. Ez kész őrület. A baj csak az vele, hogy egyre inkább valós formát öltő őrület.

11 comments:

Anonymous said...

aggódó barátomtól jött a link:
http://polippix.org/

Anonymous said...

http://baranykaa.freeblog.hu/archives/2009/01/20/A_2982008-as_torveny_es_a_mediahiszteria/

olvasd el... nem olyan intimitasromboló ez a törvény mint ahogy az érdeklődés-hajhász média bemutatja.
Sokkal inkább védi az intimitást...

Anonymous said...

Nem vagyok benne biztos, hogy mostantól van ez így, csak most jelentik be, néha adagolnak egy kicsit. Egyébként meg ki biztosít arról, hogy fél év után törlik? ... erről már semmit nem tudunk/fogunk tudni. A chip ... az is eljön ... a telepátia egyébként jó ötletnek tűnik. Különben valóban bosszantó ... by Attila

Vera Linn said...

balettka, kosz :) le is fogom tesztelni, mihelyt lesz annyi szabadidom
baranyka, oke, tuloztam kicsit, de nekem mar az is sok, ha tudhatjak rolam barmely pillanatban, hogy eppen honnan beszelek es milyen telefonrol. barmikor lokalizalni tudnak es azt fel evig szamon is tartjak, hogy honnan-mikor-kit hivtam. mi kozuk hozza. ertem en, hogy nemzetbiztonsag, de ugy ugy erzem esunk at a lo masik felere.
Attila, most fejlesztem a telepatikus kepessegeimet. Kicsit lassan haladok, de lesz ez eg igy sem.

Anonymous said...

ők ezen adatokat tárolják egy szerveren... csak akkor veszik/vehetik elő, ha már büntetőjogi eljárást indítottak ellened.... azaz... akkor amikor már a tel. beszélgetéseid TARTALMÁT is lehallgathatják...

Vera Linn said...

:) igen, most mondd azt, hogy paranojas vagyok, de szerinted mi kell hozza, hogy kitalaljanak valamit es "eljarjanak"? Feltetlen az, hogy fel akarjad robbantani a parlamentet, vagy eleg, ha feltetelezik, hogy fel akarod robbantani. persze, ram nem igazan ervenyes, nem vagyok eleg jelentosen utban senkinek.
ettol fuggetlenul, szeretnem, ha megkerdeznenek, mielott ezt eldontik helyettem, hogy milyen adatokat mentenek el rolam es milyeneket nem. azon haborodtam fel, hogy barki is eldonti hogy szamon tart rolam valamit torvenyesen, anelkul, hogy en erre explicit beleegyezesemet adnam. ha ma ennyit megengednek maguknak, holnap mit fognak megengedni? kik ok, hogy ... azt hiszem nem vagyok leg vilagos.

Anonymous said...

explicit nem egyezel bele... viszont ez a szoc. "szerződés" mely foljogosítja őket az: ÁLLAPOLGÁRSÁG

Vera Linn said...

igen, az ALLAMPOLGARSAG! errol az jut eszembe, hogy "se veled, se nelkuled" :D
jo vitapartner vagy, tetszik. remelem meg sikerul nekem irni olyan temaban, ahol nem ertunk egyet.
koszonom :)

Anonymous said...

:) köszi én is.
Én most tényleg joghallgatói szemmel álltam hozzá ehhez a nagyon vitatott kérdéshez... "interesul comun in fata interesului personal" egy picit lehet a hozzáállásom :)

Vera Linn said...

:) mindenkepp orvendek ennek a beszelgetesnek. joghallgato vagy?

Anonymous said...

Igen, III. éves.
Én is örvendek a beszélgetésnek:)