2008-06-24

Sikeres vagyok?

Ma azt írtam egy kommentemben betondnak, hogy "a kornyezetem sikeresnek tart". Mint mindig jöttek is a kérdések én-től magamnak. Az igaz, hogy a környezetemben élő emberek sikeresnek tartanak, mert valamiért csak azt látják bennem, ami nekem van s nekik nincs. Ami nekem nincs, nekik van, az senkinek sem szúr szemet. DE a barátaim nem élnek a környeztemben, ők mit gondolnak vajon? Mi (vagy inkább én?) az életet elégedettségben, harmóniában, boldogságban mérjük. A siker nem nagyon beszédtéma. Fel sem tudom mérni, hogy sikeres vagyok-e, mert fogalmam sincs, mi a mértékegység. Ház, autó, család? Akkor a siker-szintem nulla. S akkor honnan az általános vélemény? Miért az irigykedő, elismerő pillantások, olyan emberek között, ahol a siker a titkok nyitja? Azt hiszem az emberek megfigyelőképessége nagyon szelektív. Az én sikerem meg, ezen a szelkción múlik.
Te sikeres vagy? Miért?

19 comments:

Betond said...

Heh, én sikeres! Mert 1) ezt mondom (pedig nem ezt gondolom) 2) az ismerőseim annak tartanak (pedig nem tudják az igazat). Ja, ha mutogatni kell: itt van a külföldön élő rokon, 3 szép gyerek apja, keresete X, y hetente repül, z cégnél dolgozik és ki tudja mennyi diplomája van, amit be is lehet vallani ;).

Miért hiszik azt, hogy ez számít? Mi számít igazán? Nem az a k. boldogság?

Mikor este lefekszel, egyedül, sőt, inkább le sem fekszel, nehogy át kelljen élned, hogy milyen pocsék egyedül, max. egy plüssmacival a kezedben, és reggel sincs ott senki, még az a plüss állat se...

Lehet, jobb lenne a boldogságot is az elismerő szavakban mérni? És elfogadni, hogy ja, sikeresek vagyunk, ha 39 vagy 972 ismerős büszke/irigy ránk?

Vera Linn said...

jah ... kb ilyesmiken gondolkoztam en is. Mondjuk alapjaraton elegedett vagyok, majdnem boldog. Neha kizokkentenek az alapjaratbol, akkor elkenodok. Nem alszom plussmacival, az egyedul inkabb akkor zavar, ha berepul egy-egy korisbogar a szobamba, majd elmeselem. Meggyozodesem, hogy idkent kell olyan szakasz az eletbe, amikor egyedul vagyok es azt csinalok amit eppen akarok. Neha nehezebb a szabadsag, mint egy kapcsolat, de megeri. Lehet holnapra elmulik, de most ezt akarom.

Betond said...

meséld el!

Erika, aka Maci said...

szerintem is a boldogsag a merce, nem a siker. mi a siker? relativ... azt hiszem egyesek sikeresnek tartanak. egy regi ismerosommel beszeltem par honapja, hosszu evek ota eloszor. elmeseltem, mi van velem. es derult egbol villamcsapaskent jott a kerdes. a villamcsapas nem maga a kerdes volt, hanem a kerdes hangneme - gunyos, karorvendo, folenyeskedo, mert tudta a valaszt: "na, es gyerek, van mar? mire varsz?" azt hiszem, az o szemeben egyebkent sikeres vagyok, es ez volt az, amit o fel tudott mutatni, ami nekem meg nincsen... mondjuk azota mar nekunk is uton van, de nem azert, mert o "biztatott"... es nem is azert, hogy masok "pukkadozzanak".

Vera Linn said...

de en orvendhetek neked? :) mosoly nektek

Erika, aka Maci said...

koszi, hogy orvendesz :)

Betond said...

Mint egy kis fórum ez a blog, mindenki felteszi ide örömét, félelmét, gratulációit.

Gratulálok én is.

Erika, aka Maci said...

neked is kosz, betond :)

Vera Linn said...

:) betond, orvendek, hogy jol erzed itt magad

igenbiza said...

- Hétköznap egyedül fekszem és egyedül kelek. Hétvégén nem.
- Az autó, a ház nem az enyém, a gyerek - remélem :-P - az enyém.
- Van többezer ismerősöm, három vagy négy barátom (nemsokára eldöntöm)
- Lövésem nincs, az ismerőseim sikeresnek tartanak-e, a barátaim véleményét tudom.

Na mi a konklúzió?

Vera Linn said...

Nem tudom. A szíved mit suttog?

igenbiza said...

A szívemmel semmi gond. Örülök is neki :-) Ritkán keskenyedek el annyira, mint te. Nem ismerlek, de a blogod szerint kevesebb vidám dolog történik veled, mint keserű (igen, tudom, ezek nem is ellentétes értelmű szavak). Nem bántani akarlak ezzel, de nincs neked túl sok időd töprengeni?

Vera Linn said...

Ezek szerint sikeres vagy, grtulalok :D
Ami a toprengest illeti, a valaszom igen. De ha nem is lenne tul sok idom ra, keritenek. szeretek toprengeni. ami a torteneseket illeti, igazat adok abban, hogy nem konnyu az eletem, de kinek konnyu? es ugy erzem, sok szep dolog tortenik velem. tobbszor vagyok boldog, mint boldogtalan.

PS. nem bantottal meg. az oszinteseg nem bant.

igenbiza said...

Kicsit olyan érzésem van, mintha leveleznék valakivel :-) Ez mondjuk annyira nem is csoda, csipog a mailboxom válasz esetén... és ezexerint te is egész nap gép előtt vagy. Ugye má' nem vagy infó-tantónéni?

Nem mellesleg örülök, hogy a nem látok jól és boldog vagy legtöbbször.

Vera Linn said...

LOL ... nekem is jelez a postalada, hogyha irsz. Amugy most nem ulok a gep elott. Pakolok. harom het vakacio, rockfesztival, hegyek, napsutes, tengerpart es minden egyeb ami belefer.
Nem vagyok mar tanarneni. Most mar programozo vagyok, meg nagytetver, meg egy csomo egyeb :P
Es szeretek levelezni.

igenbiza said...

iwiw... ott van a címem... merre rokkolsz?

Vera Linn said...

Tusvanyoson rokkolok :)

igenbiza said...

Hot Jazz Band, KFT... a többi nem jön be...

Vera Linn said...

hivtak, megyek, gozom sincs mi lesz. de ha en ott vagyok, buli biztos ;)