2008-06-04

Margójegyzet az olvasásról

Néha idegesítően szanaszét vannak a cuccaim. Nem a szobában. Illetve ott is, de most nem arra gondoltam. Az utóbbi időben csomó új polót vettem például, mégsem találok egyet sem, mikor magamra kellene húzni valamit. Ez elsősorban azért van, mert mikor itt vagyok otthon felejtem őket, mikor otthon vagyok, meg itthagyom.
Ehez kötődő gondolat a könyveké. A barátaim nagy része csodálkozik rajtam, hogyan tudok számítógépen egész regényeket elolvasni. Pedig én is szeretem a könyveket. Úgy értem a kézzelfogható példányait, a fehér lapokat kis fekete bolháival. Persze mérges leszek, ha ügyetlenségemben elvágom magam a papírral, de kárpótol mindenért az illata, a tappintása. Érezni rajta az új tehnológiás nyomdafestéket, vagy egy régi ház sajátos illatát. Még jobban is szeretem a megsárgult lapokat, olyan házak könyvtárából, ahol még nem volt szagelszívó a konyhában és naftalint helyeztek a ruhák közé. A falak megőrzik a lakók szokásainak illatát. A könyvek is. A lapok beszívják, átformálják, tartalmat adnak nekik. Az ilyen könyvek kétszeresen mesélnek. De hiába minden illat, ha én itt, a könyveim meg nem itt. A számítógépem mindig velem van. Azt szerencsére elfelejtem ottfelejteni. Így bármikor, bármelyik kedvencemet, bármely olvasott vagy olvasatlan kötetemet kiemelhetem a könyvtáramból. Elmaradnak az illatok, a tappintás, a lapozás, de még mindig jobb, mintha az olvasás maradna el. Ezen egyszerű oknál fogva olvasom számítógépen a könyveket.
Erről jút eszembe, zseniális ötlet lenne a polóimat is digitalizálni.

8 comments:

Betond said...

:) a pólóknak.

És mennyi idõt töltesz a könyvek digitalizálásával? Érdekes, a kedvenc könyveimet hiába keresem a gépemen.

Vera Linn said...

Alltalaban nem en digitalizalom oket, hanem letoltom. Rapidshare, torrentek, online konyvtar, stb. Ksgelek s ha valami jo kerul letoltom, aztan meg cserelgetem a barataimmal, mint regebb a matricakat. Ha gondolod ird meg mit nem talalsz, ha megvan szivesen elkuldom.

Betond said...

:) akkor tudom mit keresek, ha nekiallok keresni, es valami megtetszik. Inkrementalizmus.

Köszönöm, de nem tudom mit küldenék cserébe, se torrentem... talán rénszarvashúst.

Vera Linn said...

LOL ... koszonomre cserelem, vagy meg kevesebbre.

Betond said...

Most segíts: könyvet keresek. Watzlawick et al: Változás (Change)

Nincs véletlen rajta az olvasódon? Vagyis pozitívabban: Ugye megvan?

Vera Linn said...

Elso szetnezetre csak ezt talaltam: Watzlawick, Paul & Nardone, Giorgio - El Arte del Cambio.pdf Nem beszelem a nyelvet, nem olvastam. Holnap g szetnezek, de sajnos nem hiszem, hogy megvan :(

p. kiscsuri said...

könyvek. igen. egy falás filológia. most is egy fél erdőnyi papír között túrkálva írok ide. persze digitálisan. merthogy így messze is lehetne kerülni. gondolatilag. és talán még.. árzlmileg is. legalábbis a statisztikák ezt mutatják. bocs. kiütött a kergemarha-kór rétam, lelkem... nemkő számba venni. mármint a kergét. höhö:P.

Vera Linn said...

vannak kergek, akiket megis erdemes picit :P