2008-06-03

Könny(ű)

könnyű, könnyed, könnyít, konnyedén, könnyelmű
könny, könnyes, konnyezik, könnycsepp, könnygáz

Ma elméláztam a szavakon. Mitől lesz könnyű egy nő például? Könnyen megkapható? Könnyen él? Könnyű megérteni? Könnyű átlátni szándékain? Könnyen tanul? Könnyen alkalmazkodik? ... és még sorolhatnám. Miért éppen arra értjük amire? Vajon tényleg könyű neki? De ami a legnagyobb kérdésem önmagamnak: Honnan veszem a jogot arra, hogy valakit könnyűnek tituláljak, hogy valakit megítéljek? Mit tudok én? Mivel vagyok több? Vagyok több? Azt hiszem nem vagyok, semmivel sem vagyok, nem tudom és nincs jogom.

5 comments:

p. kiscsuri said...

eszem agytekervényeid lehetetlen(-ül dekódólhatatlan) kisüléseit... mégis: érdekes gondolatok ficánkolhattak buksidban azért:D

kéz léna said...

... mondjuk könnyen lépkedel.

Vera Linn said...

:)

edo said...

hidd el, ha majd leteszem a 90 kilombol a velejet es megint felkapdoshatom kicsi barataimat, egykettore bebizonyitom neked, hogy miert vagy konnyu. na azett!

Vera Linn said...

:) neked mindig sikerul megmosolytatni engem. Hogy csinalod?