2008-09-19

A Clockwork Orange

Lehet-e vadsággal jóra bírni az embereket? Lehet-e egy kiábrándító történet lecsengése a szeretet? Miért szeretik nézni az emberek azt, hogy miként züll, gyilkol, erőszakol négy masik ember? Miért hívják ezt művészetnek?
Nem is kételkedem, az alkotónak k...va művészi érzéke van, teletűzdelte vele az egész filmet. Először végignéztem, még nem tudtam miért. Most véletlenül láttam meg, hogy fog menni a tévében és nem bírtam ellenállni. Belenéztem. És a kísértés megint nem hagyott. Végig kellett néznem. Kicsit úgy érzem magam, mint a főszereplő a kezelés alatt. És ez hat? Mármint a kezelés. Az, hogy felkorbácsolja a vérem, hogy az összes hozzá hasonló idiótát addig üssem, amíg lélegzik? Ez lenne a megoldás? Vagy nem ezt kellene mondja nekem?
Minden művészi fogásával egyetemben, az összkép nem tetszik. Most már tudom, hogy harmadszorra nem fogom megnézni. És már azt sem értem, másodszor miért néztem végig. Maradok Lucíánál. Furcsa, hogy épp ez ugrott be így hirtelen, de úgy gondolom, ez jó példa arra, hogy a művészi érzéket szép dolgokra is lehet fordítani és nagyon vad képekből lehet kellemeset is kihozni.
Még mindig kérdés azért, hogy az embert ösztöneinél kell-e inkább megfogni vagy emberi mivoltánál próbálkozni? Hogy nagy általánosságban melyik hatásosabb.

Linkek:
A Clockwork Orange - imdb
Mechanikus Narancs - filmhu
Lucía y el sexo - imdb

4 comments:

Anonymous said...

két éve nem nézek filmeket.
egyáltalán. radikális embargó.
túl sok a rutin, és túl kevés a
hitelesség ebben a nagy
mozgókép-bizniszben. én
megcsömöröltem.

Vera Linn said...

En is nagyon ritkan, atlagosan havonta egy film. Levagattam az internetet es a tv kabelt, mert osszevesztem a szolgaltatoval. Az uj szolgaltatoval csak internetes szerzodest kotottem. Tobb mint fel ev kellett, mire eszrevettem, hogy a tv nem lett levagva. Egeszsegesebnek latom olvasni. De neha kell. Csoport rohej voltam, mikor meglattam fenykepen egy ismeros pofat, s nagy lelkesedessel jelentettem be, hogy neeeeeeeeee ... ez ismeros. Kiderult, hogy Brad Pitt. Na azota inkabb hallgatok s neha megnezek egy-egy filmet. Nem akaok hulyen meghalni ;)

edo said...

Luucia :)))) nyami :)

Vera Linn said...

:)