2009-11-23

Választások

Mivel nem a személyimben levő címen lakom, kis cetlit ragasztottak a hátára és arra írták fel, mi az állandó lakhelyem. Ezt "flotant"-nak hívják. Vagyis lebegő vagyok. Pedig állandó, hivatalosan bejegyzett lakhelyem van. Eddig nem is volt semmi gondom ezzel a lebegő állapottal, de a tegnapi választások alkalmával ez már nem érvényes. Mint kiderült, az otthoni listán már nem szerepeltem. Ezt is megértem, ha a lebegő lakhelyemen viszont be lettem volna írva. De nem. Szóval olyan állampolgára vagyok az országnak, akit sehova nem írtak fel. Mintha nem is léteznék. Bárhol is szavazzak, csak a speciális körzetekben lehetett, amiről gondolom nem kell mesélni, hogy mekkora őrülettel járt. Ezen rémesen felhábordtam, és még jobban mikor továbbgondoltam a helyzetet. Megkérdeztem magamtól, kik azok, akik hozzám hasonló helyzetben vannak? Vajon Mari néni, aki iskolát nem látott és földműveléssel foglalkozik? Vajon Katica, aki a sarki boltban árul, mert az érettségije mai napig nincs meg? Miért félnek a dinamikus életet élő, legtöbbször némi iskolával rendelkező és esetleg gondolkozni képes emberek szavazataitól, akik merik körbelakni az országot, aszerint, hogy éppen hol érdemes? Persze, hiába háborgok, úgysem megyek semmire vele. Nem is tudom mi az ördög tart ebben a hülye országban.

1 comment:

Betond said...

Röghözkötés