2008-04-25

http://makoscsusza.blogspot.com/

Most mar kezdek egyre tobbszor megbotlani ilyen szavakban, hogy kissebseg, identitas, hovatartozas ... Igen, kell identitas, hovatartozas, de nem erzem ugy, hogy ennyire tul kellene targyalni a temat. Nekem is fejembe futott a ver, de fejembe futott volna akkor ha is ha forditva tortenik. Nem vagyok az eroszak hive semmilyen teren, nemhogy oktalansagbol.
"Vajon, ha nem lesz képviseletünk a parlamentben, meg is fognak ölni, nem csak verni? Ha lesz, akkor megint lenyugszanak? " en remelem, hogy a magyarveres-megoldas nem a tobbseg velemenye. Ha nem igy hinnem, nem birnam ki, hogy ne most csomagoljak. Osztonosen utalunk mindent ami kulonleges, kulombozo, nem olyan mint mi. Embere valogatja, ki hol huzza meg a hatart, honnan szamit kulombozonek valami vagy valaki. Szuk latokoruek mindig is voltak es lesznek. Remelm soha nem lesznek ok a tobbseg.
Ami engem szemelyesn elszomorit, hogy a nacionalista utalat egyre elterjedtebb vilagszinten. Vagy csak nyiltabb lett a sajto? Vagy csak mar nincs mirol irjanak? vagy csak jobban unjak maguk az emberek? Vagy tenyleg hulyulunk?
Akhenaton , Buddha, Jezus ... van eleg peldank, tanitonk, megsem birjuk csak egy picit is atnevelni magunk? Miert kell mgkulombozteto jeleket tetovalnunk magunkra? Miert nem vagyunk jol, ha nem magyarok vagyunk, meg kissebbseg, csak egyszeruen emberek? Talan tulsagosan leegyszerusodne minden. Talan a papok es politikusok tul keveset nyernenek a hatunkon, talan egyesek nehezen talalnanak okot arra, hogy felgyulemlett butasagukat levezessek valakin es talan nehezebb lenne az ujsagiroknak felfujhato temat talalni.
Furcsa, hogy pont en mondom ezt, aki jobban szeretem a magyar zenet mindennel; en akit allandoan megkulomboztetnek, mert itt ritkasagszamba megy, hogy nem vagyok idegen orszagbol es megsem ugyanaz az anyanyelvem. De valahogy nekem nem all osze a kep. Miert is harcolunk? Egy egyesult europaert vagy a torzsekreesesert? Igaz, tul buta vagyok a politikahoz, a tortenelemhez es minden egyeb hasonlo temahoz, de nem is erzem ugy, hogy fontosabb lenne mint az, hogy ember vagyok.

No comments: