2010-09-06

Zsimbi

Ma zsimbelős napom volt, ezért itt is tartom a formát.
Felülök tegnap este a vonatra hulla fáradtan. A fülkében nagy sürgés forgás, nem lehet bemenni. A szomszéd fülkében valami fiatal suhancok, valószínüleg sportolók, éktelenül lármáztak. Az edző elmagyarázta, hogy mindenki megveti az ágyát és csend legyen. A fiuk kénytelen kelletlen engedelmeskedtek az utasítás első felének, engem meg a hideg verejték vert ki, hogy nem fogok tudni aludni tőlük. Közben másik gyerek próbált szóba elegyedni velem, hamár ő is kinn szorult. Elmondta milyen álmos, mennyit utazott, ma érkezett Kolozsvárra és megy is vissza ... már untam, de megnyugtató volt, hogy ez legalább aludni fog. Végre sikerült lecuccolni, ágyneműt szerezni és vizszintesbe helyezni magam. Még mindig szörnyülködve gondoltam, mi vár rám, ahogy a szomszédokat hallgattam. Megnyugvásomra jött az edző és csendet parancsolt. Kellemes meglepetésemre a sportolók szótfogadtak. Fél óra várakozás, mire a mi fülkénkben is csend lett és villanyoltás. Reménykedve nyultam ki, miután rájöttem, hogy a laptopom üresre merült és áram nincs a vagonban, tehát lelkiismeretfurdalás nélkül hagyhatom a munkám másnapra. Reményem azonban hiretelen szertefoszlott, mikor álmos utitársam éktelen hangerővel kezdte el hallgatni a tucc tucc upci upsz tipusú zenéjét. Tűrőképességem hamar felmondta a szolgálatot és megkértem, húzza le, mert aludni szeretnék. A válasz ledöbbentő: "Hisz még csak fél tizenkettő!"
Vazeeee ... az előbb még álmos voltál, gondoltam, de hangosan nagyon kedvesen hoztam tudtára, hogy én csak megkértem, ő azt tesz, amit óhajt. Végre kinyöte, hogy ha lehúzza, akkor ő sem hallja. Felajánlottam neki, hogy adok én egy másik fülhallgatót, ha gondolja. Szerencsémre nem szégyellős és elfogadta.
Csak vagy tizenötször ébresztettek fel ma éjjel, ennek felét az álmos kollega hozta össze, aki csak úgy tudott a saját ágyára felmászni, hogy közben belerugott az enyémbe és egész éjjel sétifikált, azonkívül nagyon jól aludtam.
Sehogy sem tudom megérteni, mitől volt béka segge alatt a mai koncentrációs képességem.

No comments: