2009-08-10

Véletlenek

Véletlenek nagyon hosszú sora vezetett el a szombati eseményekhez. Az első valamikor 2003 telén történt. Egy barátom engem választott mikor kérték, ajánljon valakit egy három hónapos németországi munkára, pedig egy mukkot sem tudok németül. Ha ezt nem is nevezhetjük véletlennek, ahogy azt sem, hogy messzi földön elkapott a honvágy és irc-n órákig beszélgettem az itthoni barátaimmal, de az biztos véletlen volt, hogy egy "kedvesem" fedőnévvel rendelkező személy leszólított és elmesélte szíve bánatát. Mint kiderült, összetévesztett valakivel, de már ha így alakult, elbeszélgettünk. Pár hónappal később az is véletlen volt, hogy pont abban a városban, ahol "kedvesem" lakott épp elkéstük a buszt. Majdnem véletlen szába ment az is, hogy felhívtam, találkozzunk, mert nem volt szokásom olyan embereket személysen megismerni, akik csak úgy véletlenül leszólítanak a neten. Véletlen volt továbbá, hogy abban a városban kapott munkát fél évvel később ahol én laktam akkor. Így született a barátságunk, lassan, véletlenekkel megtüzdelve.
Most jópár évvel később más véletlenek folytán, mint például az, hogy a CV-met valaki kiszúrta a neten, pedig nem volt frissítve évek óta, hogy valaki nem a megfelelő pillanatban toppant a szobába és olyan információt tudott meg, amely tól korai volt a boldogsághoz, és így tovább, most megtörténhetett az, ami ezt a bejegyzést szűlte.
Gondolkódóba ejtett a dolog. Vajon a véletlenek szűlnek újabb véletleneket, vagy a véletlenek okkal történnek? Te hogy gondolod?

11 comments:

Betond said...

Nem lettem okosabb a dolog kimenetelóet illetően.

Anonymous said...

Szerintem a véletlen...
egy szó. Nem létezik. Használjuk, amikor nem értjük az összefüggéseket, mert nem látjuk az egészet egyszerre. Csak annyit fogunk fel a valóságból, amit az ÉN lát és felfog.
Az Én-en kívül nincs véletlen.
De használható...
HangOk

eniko said...

azt, hogy veletlenek nincsenek. (:

Vera Linn said...

Betond, még én sem tudom mi lesz a történet vége, egyelőre tanácstalanul állok és várom, hogy összeálljanak a gondolataim.
HangOk :) épp ez a gondom, azt hittem látom az összefüggéseket, erre felborul minden és zavaros homályos lesz.
enoko, köszönöm, hogy elmondtad a véleményed :)

Anonymous said...

Amikor azt mondom összefüggés - nem a racionális gondolkodás síkján mozgok. Az egészre gondolok. Amiben az irracionális az Isteni Vagy egy vagy egész is megjelenik. Valószínűleg te összefüggések alatt a racionális elgondolásaidat érted.
Ha valami felborul (megfogalmazott elmélet a valóságról) akkor az nem a valóságot írta le vagy nem volt megfelelően pontos, vagy részben fedte csak azt.
Valahogy egy ideje a "véletlen" mint jelenség feltűnik ugyan, megjegyzem, de nem gondolkogok rajta. Nincs szerintem különsebb jelentősége. A feladataimat tekintve meghatározó minden esemény, így a véletlen is.
Jajj lehet hogy ez már egy kicsit analizálós lett, van egy ilyen oldalam...(:
HangOk

Vera Linn said...

HangOk, mindig jol jonnek az analizalgatsaid. otleteket adnak :)

énvagyok said...

Erről írtam az államvizsgadolgozatom. Hogy véletlenek nincsenek. Vagy ha vannak, azok nem véletlenek, hanem csodák. De az ok-okozatról Te is tudsz annyit, hogy ne én eszméljek neked. Visszajöttem. Hosszú idő után. Bármi legyen az, amit hiányol valaki belőlem, s ha csak egy kicsit is a személyemhez kapcsolódik, mindig hálás vagyok érte. Rég hiányzott valaki és én is rég hiányoztam valakinek.
Az írásról pedig: csak csend van. Ideig. Hiányzott a lökés. Tán pont ez. Köszönöm.

Vera Linn said...

Nekem meg a te irasaid hianyoztak :) kedves szelveszkisasszony

p. kiscsuri said...

a Szinisztra körzet bodros írója azt mondotta-volt: a csoda az, amikor a rossz helyett a jó történik.

egyszerű válasz. talánazérttetszett meg. persze ő idokolta logikáját, oldalakon keresztül és gondolatok füzérein át.

a véletlen maga létezik. léteznie kell. ha, teszem azt, hiszek Istenben és, teszem azt, elhiszem, hogy szabad akaratot adott az embernek- akkor ha agyacskámmal megpróbálom felmérni csupán egy, egyetlen egy darab emberkének a hatás-potenciálját a közeli- valamint a távoli környezetére---- a véletlent felfedezni számomra semmiképp sem nehéz.

de a véletlen maga: mégsem oly véletlen, mint ahogyan azt a véletlentől elvárhatni.

a dolgok "alakulnak", valahogy. mindig. az "idők változnak", blabla. az idők nem váltaoznak. a dolgok meg esetleg torzulnak, de nem alakulnak(ha meg mégis vki azt állítja, hogy alakulnak- akkor mindenképp biz. logikára támaszkodva és valamiből-valamivé).

véletlenül akadt összve a bajszunk, neten. emlékszel? és szélvészessel is. és enikovel is. de mégis: azok a gondolatok, amelyeket hatásod, hatásaitok szülnek.. lehetnek-e véletlenek, anélkül, hogy elbizonytalanodnánk ezen szó konkrétan absztrakt jelentésében?

látod-látod: megint meggondolkoztattál:) köszönöm

Vera Linn said...

:) örvendek

Anonymous said...

III. A véletlen új fogalma(i)

http://www.mindentudas.hu/mindentudasegyeteme/lovasz/20030630lovasz21.html?pIdx=3

:D