2011-12-05

Ez matek

Rock That Matrix

"Quest for faster matrix multiplication

My research focuses on reducing the number of elementary multiplications in matrix multiplication algorithms. Currently I'm working on matrices whose size are powers of three, i.e. matrices of size 3x3, 9x9, 27x27, etc. The current best known exact algorithm uses 23 multiplications. So far we've* managed to develop an approximate algorithm which uses 22 multiplications.

The short term goal is to produce an exact algorithm with 22 multiplications. The real breakthrough however would be to produce an algorithm with 21 multiplications. This would have major consequences in the field as it would dethrone the current fastest algorithm invented by Strassen in 1969.

by András Joó"

5 comments:

csepelke said...

Mért kínzod magad ezzel? ...

Vera Linn said...

:) Nem én. Én nem vagyok ehez elég okos.

Anonymous said...

Elárulod, mi járt a fejedben mikor megírtad ezt a postot? Talán te programozod neki? Vagy csak csodálkoztál rajta, hogy ilyenen képesek emberek hónapokat dolgozni? Köszi. Betond

Vera Linn said...

:) Nem betond, még leprogramozni sem vagyok elég okos. És nem csodálkozom rajta, hanem tisztelem és becsülöm ezt az embert. Azért is, hogy hónapokat, éveket áldoz ilyen dolgokra és emelett sokkal jobban programozik mint én, az általános kultúrája felével zseninek számítanék és az irodalmi ismereteinek egy pici részével is olvasottnak vallanám magam.
És az járt a fejemben, hogy már ha nem engedi, hogy zseninek szólítsam, merthogy saját véleménye szerint ő nem az, akkor legalább megosszam veletek, hogy ilyen emberkék is vannak, meg hogy egyiket közülük jó barátomnak vallhatom, amire nagyon büszke vagyok.

Anonymous said...

ertem, jo, ha az embernek vannak hires/okos emberek 1 sörtávolságnyira (betond)